MC-Bauchemie richt nieuw bedrijf op in Canada

03.07.2024

MC-Bauchemie breidt haar Noord-Amerikaanse activiteiten uit door de oprichting van een nieuw bedrijf in Canada op 30 april 2024. Alexandre Mondrous is benoemd tot Managing Director van MC-Bauchemie Canada Inc. dat gevestigd is in Newmarket, vlakbij Toronto.

MC-Bauchemie richtte een nieuw bedrijf op in Newmarket, vlakbij Toronto in Canada.
© MC-Bauchemie 2024

Alexandre Mondrous (55), die meer dan 20 jaar als algemeen directeur van MC-Bauchemie in Oost-Europa werkte, verhuisde in 2018 om familieredenen naar Canada en begon deze markt voor MC-Bauchemie te ontwikkelen. MC heeft dus ongeveer zes jaar ervaring op de Canadese markt. Gedurende deze tijd heeft Mondrous de hoogwaardige, wereldwijd toonaangevende injectiesystemen van MC-Bauchemie verkocht in de Greater Toronto Area. Met een klein team is hij erin geslaagd een klantenbestand op te bouwen en het merk "MC" bekend te maken, met name op het gebied van structurele injectie, injectie van componenten en injectie van grond. Markus Treinen, Technisch Directeur Noord-Amerika, heeft Mondrous ondersteund met een speciale focus op technische ondersteuning en marktontwikkeling.

MC-Bauchemie versterkt haar Noord-Amerikaanse betrokkenheid

"De oprichting van het bedrijf in Canada is de volgende belangrijke stap om een duurzaam en winstgevend bedrijf op te bouwen in Noord-Amerika en te blijven groeien op het Noord-Amerikaanse continent", legt Alexandre Mondrous, CEO van MC-Bauchemie Canada Inc. uit en voegt eraan toe: "Ons doel is om in de komende jaren de technologieleider te worden op het gebied van chemisch voegen en een van de top 3 marktleiders in Canada te worden om zo een solide basis te creëren voor verdere activiteiten en de introductie van aanvullende productlijnen op de Noord-Amerikaanse markt." De Great Toronto Area zal fungeren als regionaal knooppunt.

MC-Bauchemie Canada ziet groot potentieel voor injectietechnologieën

Het MC-Canada team bestaat momenteel uit 8 medewerkers die verantwoordelijk zijn voor operations, sales, applicatietechnologie en logistiek. Er zijn plannen om het team in de nabije toekomst verder uit te breiden. MC-Canada importeert momenteel producten uit Duitsland, maar is ook van plan om lokale productie op te zetten. De geografische focus van MC's activiteiten ligt op de Greater Toronto Area, maar het team heeft al klantrelaties in andere regio's zoals British Columbia (Vancouver) en Alberta (Edmonton). Canadese klanten waarderen niet alleen de kwaliteit van MC's producten, maar ook de uitgebreide product- en applicatietraining en de uitgebreide ondersteuning ter plaatse door MC-personeel. "We zien een groot potentieel voor onze injectietechnologieën voor grond, gordijnroosters, dilatatievoegen en scheuren en willen ons nu meer richten op het aanbieden ervan in andere markten, met name op het gebied van infrastructuur, waterbouw en tunneling," zegt Mondrous.

Hoog kwaliteitsbewustzijn in Canada kan worden bediend met hoogwaardige MC-producten

Nicolaus M. Müller, Managing Partner van MC-Bauchemie Müller GmbH & Co. KG, toonde zich verheugd over de vestiging van het bedrijf: "Canada is een enorm groot land met een grote vraag naar bouw en onderhoud en een uitgesproken kwaliteitsbewustzijn in de bouwsector. Met Alexandre Mondrous en zijn team hebben we uitstekende mensen om ons bedrijf daar verder te brengen. Dit zijn ideale omstandigheden voor ons Canadese bedrijf om onze hoogwaardige productsystemen verder te promoten en te laten groeien."

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123